מחלות נפוצות בשרקנים – סימפטומים ודרכי טיפול

תוכן עניינים

13 ינואר 2021

גידול שרקנים

שרקנים הם חיה קטנה וחמודה ממשפחת המכרסמים, שרבים בוחרים בה כחיית מחמד כיוון שהם פרוותיים ונעימים ואינם דורשים טיפול רב או תחזוקה רבה, אך חשוב מאוד להקפיד לשים לב למצבם הבריאותי, כיוון שישנן מספר מחלות נפוצות בהן הם עלולים לחלות אשר יכולות לפגוע בהם באופן קשה. בכדי לעקוב אחר המצב הבריאותי שלהם הכנו עבורכם רשימה של מגוון מחלות נפוצות בשרקנים וכמובן של הסימפטומים שלהן.

כיצד תזהו שהשרקן שלכם חולה?

אתם מגדלים שרקן ושמתם לב כי משהו אינו כשורה? הוא לא מתפקד כרגיל ונראה כי משהו מציק לו, ייתכן והוא חולה. חלק מהמחלות המוכרות ביותר אצל שרקנים הן:

  • שלשולים שרקנים רגישים מאוד לכל שינוי תזונתי שחל באוכל שלהם. במידה והם אוכלים ירקות רבים מידי או בכל מקרה בו האוכל שלהם עתיר במים, הדבר יבוא לידי ביטוי בשלשולים. השלשול מעיד על כך שהשרקן חווה בעיה כלשהיא במערכת העיכול ולכן יש להגיע אתו ישירות לוטרינר לטיפול. חשוב לזכור שגם זיהומים חיידקיים, ויראליים וטפילי מעיים יכולים לגרום לשלשולים.
  • טפילי עור טפילי עור יכולים להתפתח  על גופו של השרקן, בעיקר בזמן שהוא חולה וכאשר מערכת החיסון שלו חלשה יותר או כאשר תנאי הממשק בהם מגדלים את השרקן אינם טובים והכלוב קטן וצפוף, לא מאוורר ולח מדי. טפילי העור הם כל כך קטנים שברוב המקרים לא ניתן לזהותם אלא תחת מיקרוסקופ. הדרך לזהות כי השרקן שלנו סובל מהם, היא בכל מקרה בו השרקן נראה לכם עייף וחלש באופן תמידי, כאשר מופיעות קרחות קטנות בגוף שלו ו/ או במקרה שהוא מתגרד בצורה קיצונית ומתפתחות דלקות עור. על מנת לטפל בתופעה יש להביא את השרקן למרפאה וטרינרית המתמחה בשרקנים ובמכרסמים, שם הוא יקבל טיפול נגד הטפילים ונגד דלקות העור.
  • דלקת בכף הרגל כאשר שרקן חי על מצע קשה, מצע מזוהם ולח או על רצפת רשת ברזל, יכולה להתפתח דלקת של כף הרגל. הדלקת כואבת מאוד ומשפיעה רבות על המצב הבריאותי שלו עד כדי הפסקת אכילה, חוסר תנועה והפרשות מכף הרגל. הטיפול יינתן בהתאם לרמת הדלקת, אך חשוב לקחת בחשבון כי מדובר בהליך ארוך של טיפול הכולל החלפות חבישה רבות, מצע רך, טיפול אנטיביוטי וטיפול נגד כאבים  וייקח זמן עד שהשרקן יגיע להחלמה מלאה.
  • דלקת אוזניים במידה והבחנתם כי השרקן שלכם הולך וראשו מוטה כלפי מטה או לצדדים או במקרים בהם ההליכה שלו אינה ישרה או נע בסיבובים, כנראה שהוא סובל מדלקת באוזן הפנימית ולכן הוא זקוק לטיפול רפואי דחוף על מנת להתגבר עליה.
  • מחסור בוויטמין C (מחלת סקורבי) – השרקנים  לא מסוגלים ליצור וויטמין C בגופם ולכן צריך לספק להם אותו במזונם או בתוספת מלאכותית, שנותנים להם על בסיס יומי. 

כאשר יש חוסר בויטמין C, בעיקר עקב תזונה לא נכונה, מתפתחים הסימפטומים הבאים: צליעות ודלקות פרקים, אפטיות וחוסר פעילות, נשירת שינים, ירידה בתאבון, נטייה לדימומים בעיקר מהחניכיים ומהעור, החלמה איטית של פצעים ופרווה גסה.

במקרים שבהם אחת מהתופעות הללו מופיעות, מומלץ להביא את השרקן לבדיקה אצל וטרינר של שרקנים.

הטיפול בשרקן

הדרך הטובה ביותר להתמודדות עם מחלות נפוצות בשרקנים או כל קושי אותו השרקן חווה היא כמובן על ידי פנייה למרפאה וטרינרית אשר מכירה ועוסקת בבעיות מעין אלו. חשוב מאוד לפנות לוטרינר המתמחה בטיפול בשרקנים ברגע בו הבחנתם בבעיה, על מנת שהשרקן לא יסבול כמובן וגם מכיוון שישנם מקרים שהם מסכני חיים ממש ולכן חשוב לטפל בהם באופן מידי. מרפאה וטרינרית איכותית המתמחה בשרקנים ובמכרסמים תציע לחיית המחמד שלכם טיפול מקיף ויעיל ותהיה שם עבורו עד אשר הבעיה תיפתר והוא יחוש בטוב. במידה ואתם זקוקים למענה רפואי או לכל שאלה נוספת שיש לכם בנושא, השאירו הודעה במרפאת אנימל סנטר והצוות הרפואי שלנו ישמח לחזור אליכם בהקדם עם התשובות להן אתם זקוקים.

הצג עוד

המרפאה סגורה כעת

Call Now Buttonבמקרה חירום לחצו לשיחה
דילוג לתוכן