טיפול בגורי חתולים יונקים  – מה חשוב לדעת?

תוכן עניינים

27 מאי 2019

טיפול בגורי חתולים יונקים - מה חשוב לדעת?

סביר להניח כי גם לכם יצא לפחות פעם אחת לטייל בשכונת המגורים שלכם, ולראות את המראה קורע הלב של גור חתולים נטוש וחסר אונים , המלטת גורים נעשית בעיקר בחודש האביב ותחילת הקיץ. כל עוד היה בידכם הידע הנחוץ איך לטפל בהם מיידית, סביר להניח כי הייתם עושים כל שביכולתכם על מנת לסייע להם.. בפועל, רבים מוצאים עצמם חסרי אונים ממש כמו גורי החתולים, כך שמצבם הופך גרוע יותר ויותר מיום ליום.

טיפול בגורי חתולים יונקים הוא טיפול ספציפי שיש להעניק אך ורק לגורים יונקים. אם גם אתם רוצים לסייע ולא יודעים איך, לפניכם המדריך המלא שיסייע לכם בפעם הבאה (ובעיקר לגור).

ראשית, איך יודעים אם החתול המיילל הוא אכן גור?

לפני הכל – דעו כי גם אם אתם מבחינים בגור חתולים מיילל שנראה כנטוש, ישנה סבירות ואפילו די גבוהה כי אמו תשוב אליו בקרוב ולכן אסור לנגוע או לאסוף את הגורים ,אחרת הסיכוי להישרדותם נמוך מאוד. במקרים כאלו כדאי לחזור למקום לאחר 24 שעות למעקב אחר הגור: אם אמו לא חזרה לסביבה תוך פרק זמן זה, סביר להניח כי הוא ננטש. כמו כן, חשוב להבין האם באמת מדובר על גור (ישנה חשיבות לאבחון ראשוני על מנת שיהיה ניתן להעניק לו את הטיפול הראוי ביותר). לפי מה ניתן לדעת?

  • עיניו של החתול סגורות (אופייני לגורים עד גיל 12 ימים)
  • אין לחתול שיניים בפיו מאחר והוא גור
  • החתול לא מנקה או מלקק את עצמו

טיפול בגורי חתולים יונקים - מה חשוב לדעת?

באיזה מזון יש להאכיל את גור החתולים?

במידה ואמו של הגור חזרה אל הסביבה, אין להאכיל אותו-האם תעניק לו כל מה שהוא זקוק לו. במידה והגור ננטש, יש להאכיל אותו רק במזונות ספציפיים מומלצים. הטיפ החם ביותר הוא לפנות אל וטרינר או עמותה ידועה, ולשאול האם יש ברשותם חתולה שזה עתה המליטה. כך, היא תוכל לספק את צרכיו הבריאותיים של החתול באמצעות החלב שלה.

בהנחה ואתם לא מצליחים למצוא חתולה שהמליטה, יש להקפיד על הדברים הבאים:

  • האכלת גור החתולים באמצעות תחליף חלב המיועד לחתולים בלבד (!)
  • יש להיצמד להוראות על האריזה באשר לכמויות ותדירות האכלה
  • בכל מקרה – יש להתייעץ עם הווטרינר לפני האכלת הגור

"גור החתולים ננטש – להשאיר אותו כך ברחוב?"

הקונפליקט שרבים נמצאים בו הוא, האם להשאיר את החתול בסביבת המגורים בה הוא נמצא, או להעתיק את מגוריו למקום אחר. חשוב להבין כי בשונה מחתולים אחרים שמשוטטים להם ברחובות, גורים של חתולים זקוקים לסביבה חמה, עוטפת ונעימה. לכן, במידה ואינכם פונים אל עמותה אלא בוחרים שלגדל את החתול בעצמכם, עקבו אחר הדברים הבאים:

  • מקמו את המיטה בו ימצא הגור באזור חמים בבית
  • רפדו את הארגז / מיטה בבד או בשמיכה
  • בדקו דרך קבע כי גופו של החתול חמים
  • מומלץ להניח שעון מתקתק ליד המיטה-מדמה הלמות לב של האם
  • שימו לב: אין לרחוץ את הגורים – רחצה יכולה לפגוע בחום גופם

הישארו בקשר רציף עם הוטרינר לטובת המשך טיפול

חשוב מאד להתייעץ עם וטרינר במידה והחלטתם לגדל את גור החתולים. בהתאם לתדרוך שיינתן לכם, יהיה עליכם להגיע לבדיקה ראשונית של החתול במרפאה הווטרינרית. כשהגור יגדל ויגיע לגיל מתאים (גיל חודש וחצי לערך), יהיה ניתן לתת לו חיסונים לחתולים. כמובן שבהמשך נדאג לסירוס החתולים (באזור החצי שנה).

שימו לב: למרות שהחיסון הראשון(חיסון מרובעת)  יינתן לגור בגיל 8 שבועות לערך, הרי שחשוב מאד להגיע לפגישה עם הוטרינר עוד קודם לכן. ניתן ומומלץ לתת טיפול נגד תולעים כבר בשלב ההתחלתי- לעתים תכופות האם יכולה להעביר תולעים לגורים דרך השילייה או החלב.  הוטרינר יבדוק את הגור בדיקה כללית,  ימשש את הבטן שלו לראות אם הוא נותן צרכים באופן נורמלי, יבדוק אם חום של הגור תקין,יבדוק דופק ונשימה כי הוא אוכל ומעכל את המזון וכי משקלו תקין ויבדוק כי אין סימפטומים מחשידים המעידים על הצורך במתן טיפול רפואי נרחב.

מומלץ לקורא עוד בנושא:

מזון רפואי לחתולים

תכנית בריאות שנתית לחתולים

הצג עוד

המרפאה סגורה כעת

Call Now Buttonבמקרה חירום לחצו לשיחה
דילוג לתוכן